- Ojek Sepeda (fiets)
- Becak
- Ojek Motor
- Bemo
- Bajaj
- Metromini
- Mikrolet
- TransJakarta
- Bluebird Taxi
Ojek Sepeda
Fietstaxi's worden op grote schaal gebruikt door de inwoners van grote steden zoals Jakarta. De voordelen t.o.v. ander transport is dat het veel sneller is en ze kunnen langs de files rijden in de stad. Bovendien kunnen ze in smalle en op nauwelijks begaanbare wegen voor de auto. Meestal staan ze bij een drukke kruising, oprit of in de woongebieden.
Becak
Een becak is een fietstaxi in Indonesië. Er kunnen één of twee passagiers vervoerd worden in een bakje met een of twee zetels, door een rijder die achterop zit en trapt. Het verschil tussen de becak en de reguliere riksja is er in gelegen dat de becak geduwd wordt in plaats van getrokken. Een becak is dus een soort bakfiets voor vervoer van personen. Het is een veelgebruikt vervoermiddel in de grote steden zoals Jakarta.
Ojek Motor
Motortaxi's worden op grote schaal gebruikt door de inwoners van grote steden zoals Jakarta. De voordelent .o.v. ander transport is dat het veel sneller is en ze kunnen langs de files rijden in de stad Bovendien kunnen ze in steegjes en op nauwelijks begaanbare wegen. Meestal staan ze bij een drukke kruising, oprit of in de woongebieden.
Bemo
Het MetroMini minibus systeem is een belangrijk onderdeel van openbaar vervoersysteem van Jakarta Er waren meer dan 3000 bussen in de MetroMini vloot in medio 2012. De bussen zijn vergelijkbaar met de parallelle Kopaja die ook voorziet in het transport diensten, op verschillende routes, in Jakarta. De opvallende MetroMini bussen zijn oranje en blauw met een witte streep die over de lengte van de bus. Bussen bieden zitplaats voor ongeveer 20-30 mensen met, vaak, een gelijk aantal gepropt in beperkte stahoogte, zodat de bussen vaak overvol zijn.
*) Koperasi Angkutan Jakarta of Kopaja (Jakarta Transport Coöperatie) is in 1971 opgericht om openbaar vervoer te bieden in Jakarta. Er waren meer dan 1400 minibussen in de Kopaja vloot medio 2012, meer dan de helft van die werden geschat op ouder zijn dan 20 jaar oud.
Mikrolet
TransJakarta is een HOV-busbanensysteem in Jakarta. Het netwerk bestaat sinds 15 januari 2004 en heeft twaalf buslijnen. De doelstelling is om minder files te hebben in de chronisch door files geteisterde stad. Het systeem wordt dagelijks door ongeveer 280.000 passagiers gebruikt. De kaartjes worden deels gesubsidieerd door de lokale overheid. TransJakarta is in korte tijd uitgegroeid tot het grootste netwerk vrije busbanen in de wereld, met 172 kilometer busbaan en 520 bussen in gebruik.
Bluebird Taxi